Давайте поговоримо про те, чи потрібно навчати співробітників, які плюси і мінуси у корпоративного навчання і які помилки не можна допускати, якщо ваша компанія вирішила витратити на це чималі гроші.
Успіх будь-якої організації залежить від професіоналізму працівників. Навчання-це витратна стаття витрат, але дуже важлива. В першу чергу, підвищиться кваліфікація працівників, яка буде відповідати вимогам ринку, а також з’явиться перспектива кар’єрного росту і зросте мотивація.
Економити на розвиток персоналу не варто. Витрати окупляться, а компанія виявиться у виграші. Працівники отримають нові знання та навички, які дозволять розвиватися у своїй професії, працювати ефективніше і приносити більше користі компанії.
Причини, які підтверджують важливість навчання:
Основні види навчання персоналу
Для навчання кадрів використовується підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації. Вид вибирають в залежності від цілей компанії.
Застосовують різні форми і методи навчання персоналу: короткострокові, довгострокові і безперервні, групові та індивідуальні.
Короткострокові заощадять час і гроші, довгострокові принесуть більше користі співробітнику, а безперервні спрямовані на підтримку і розвиток професійного рівня працівників – вони являють собою комплекс заходів.
Індивідуальні призначені для однієї людини, а групові для команди.
Методи навчання співробітників вельми різноманітні:
Методи поділяються на активні і пасивні. Знання можна отримувати як на робочому місці, так і у себе вдома.
Щоб ви знали, як навчати співробітників і виходить від цього профіт для своєї компанії, розповімо про популярних методиках.
Дистанційне навчання. Такий формат досить часто використовують в компаніях. Зв’язок між учителем і учнем здійснюється за допомогою інтернету. Студент отримує матеріал для вивчення і виконує завдання. Рівень знань визначається тестуванням. Курс можна пройти в будь-якому місці і в будь-який час. Головне, не лінуватися і вчасно виконувати завдання.
Все більше російських компаній, від невеликих до великих, віддають перевагу цьому способу. Він дозволяє розгорнути корпоративне навчання під специфіку вашої компанії, принесе багато користі, а обійдеться дешевше, ніж утримання особистих тренерів.
Відеоуроки відносяться до сучасних методів навчання: його зручно застосовувати в організаціях. Метод не вимагає пошуку викладача і приміщення. До недоліків відноситься відсутність спілкування з лектором. Відеоуроки добре підходять для пояснення складних і суперечливих тем. Краще один раз побачити чи почути, ніж сім раз прочитати.
Лекції містять великий обсяг інформації, проводяться для великої аудиторії і за короткий термін. Роботодавців, як правило, приваблюють доступні ціни. Недоліком є відсутність «зворотного зв’язку».
Семінари припускають обмежене число слухачів. Якість навчання залежить від здатності викладача вести діалог. Лектор доносить до аудиторії теоретичний матеріал і з’ясовує, як його засвоїли слухачі.
Тренінги. Здесьбольшое увага приділяється відпрацюванню теоретичного матеріалу за допомогою практичних завдань. На відміну від лекцій, тренери дають «зворотний зв’язок» своїм учням.
Застосовуючи будь-який з цих методів, ставте правильні завдання і підбирайте потрібне рішення.
Ефективність навчання також залежить від вашого участія. Якщо ви керівник і відправляєте працівника на навчання, обговоріть з ним перед початком курсу:
Після проходження курсу з’ясуйте:
Іншими словами, важливо, щоб на найближчих зборах співробітник поділився новими знаннями і розповів, як їх можна використовувати на благо компанії.
Якщо в організації планується корпоративне навчання, бажано провести нараду і розповісти про курс, цілі та очікуваний результат. Після закінчення підведіть підсумки, складіть план впровадження нових знань в робочий процес і простежте за ходом вирішення питань.
Навчання стає необхідним, коли підвищуються вимоги до роботи співробітників. Проводити його потрібно регулярно. У майбутніх учасників повинна бути мотивація для проходження курсу.
Метод вибирайте, виходячи з цілей компанії. Вивчіть: затребуваність програми, умови проведення, формат навчання. Зустрітися з викладачем і дізнайтеся, яких результатів досягли компанії після проходження курсу. Контролюйте впровадження отриманих знань. Розглядайте навчання, як інвестицію в майбутнє компанії.
Вигоду отримають всі. Співробітники навчаться працювати в конкурентному бізнесі, підвищать якість знань, продуктивність праці, кваліфікацію. Роботодавець отримає команду фахівців, яка підніме бізнес на новий рівень.