Власник ресторанного бізнесу повинен бути людиною творчою, який вміє здивувати, привернути нових клієнтів до свого закладу. Нерідко досвідчені ресторатори асоціюють свої заклади з театром, себе позиціонують як режисерів, а відвідувачів – акторів. Однак багато хто стикається з наступними труднощами: не дивлячись на грамотні бізнес-плани зробити ресторан лідером в своїй сфері не виходить з-за великої кількості конкурентів. Відкрити ресторан можуть багато, а ось зробити його прибутковим – мінімум підприємців. Тому будь-який початківець ресторатор повинен знати про те, як досягти успіху в своїй сфері.

Вибір клієнта і пошук інвестора

Для початку слід визначитися з клієнтом і зрозуміти, хто стане головним споживачем. Це можуть бути студенти, які хочуть поїсти смачно і дешево, або випадкові перехожі, що заходять по шляху на чашечку кави. Нерідко закладу орієнтуються на офісних співробітників, які потребують бізнес-ланчів. Цільовою аудиторією можуть стати і респектабельні бізнесмени, яким слід подавати оригінальні страви. Найбільш перспективними споживачами вважається бізнес-клас. Йдеться про освічених молодих людей, які не просто їдять в ресторані, але і проводять тут час з партнерами і друзями. Вони регулярно відвідують такого роду закладу, тому саме на них і йде розрахунок.
Також важливий пошук інвесторів. Коли у ресторатора є ім’я і репутація, в нього готові вкласти сотні тисяч доларів. При цьому багато хто воліє розвиватися лише на свої кошти. Якщо у майбутнього ресторатора поки що відсутня репутація в своїй області, краще домовитися зі знайомими. Навряд чи новоспеченому підприємцю зможуть довіряти солідні бізнесмени, навіть якщо він надасть їм грамотний бізнес-план.

Пошук персоналу і проведення тестів надалі

Максимальний акцент варто зробити на пошуку персоналу, адже це нерідко стає найбільшою проблемою для будь-яких рестораторів. Крім того, що часто співробітники не підготовлені, так ще й гроші хочуть отримувати все, а працювати – мінімальна кількість годин. Кваліфіковані експерти радять підбирати колектив під себе. Навряд чи вийде знайти найманих менеджерів, які принесуть багато грошей. Навіть якщо буде знайдено професіонал, він буде заточений під іншого власника і, напевно, система цінностей не співпаде. Свій персонал необхідно виховувати самостійно.
На превеликий жаль, в Україні менеджери по роботі з персоналом орієнтуються на свій смак і суб’єктивна думка про працівника, рівень його знань. Все це можна назвати пережитками пострадянської епохи. У зарубіжних підприємствах вже давно і вкрай успішно в роботі з персоналом використовується маса різних методик. З їх допомогою виходить максимально точно визначитися з характеристиками співробітника, його мотивацією до роботи, ступеня зацікавленості і так далі.
Завдяки систематичному проведенню тестів і тренінгів з’явиться можливість оцінки потенціалу працівників, їх настрою, ставлення до обов’язків, шляхів розвитку підприємства в цілому і поліпшення якості послуг, що надаються.

Специфіка пошуку постачальників

Не менш важливий момент полягає в пошуку постачальників. Налагодження постачання продуктів в ресторанні заклади вважається основним завданням для будь-якого поважаючого себе ресторатора. Деякі возять інгредієнти самостійно. Так як в Україні не особливо легко знайти продукти високої якості, вони продовжують ввозитися за «сірими» схемами з інших країн.
Перед підписанням контракту про постачання в обов’язковому порядку потрібне проведення ретельного аналізу ринку. Більш того, слід послухати, що говорять про гравців досвідчені ресторатори. Потрібно любити те, що робиш, вірити в свій проект, отримувати задоволення від того, що готуєш і тоді можна буде розраховувати на реальний успіх.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *